わたし色明るく輝け月よりも

glee」でも歌われている、Katy Perryの曲。
彼女は高校生の時にデビュー、確かグラミーで歌っていたかな。ガガとかビヨンセに隠れてはいるが。
超際どい歌詞ばかりで、日本のグリークラブでは絶対に歌わないだろう、て言うか歌えないしろもの。

彼女ちょっと大人になったが、そのノリは変わっていない。

でも、この「Firework」はめちゃくちゃいい。こんな歌、作詞作曲するなんてやっぱり才能かなりあるー。



Do you ever feel already buried deep
Six feet under scream
No one seems to hear a thing

Do you know that there's still a chance for you
Cause there's a spark in you

You just gotta ignite the light
And let it shine
Just own the night
Like the Fourth of July

Cause baby you're a firework
Come on show 'em what you're worth
Make 'em go "Oh, oh, oh!"
As you shoot across the sky-y-y

Baby you're a firework
Come on let your colors burst


You don't have to feel like a waste of space
You're original, cannot be replaced
If you only knew what the future holds
After 大地震 comes a rainbow


ティーンエイジャーを応援する曲だが、私にも元気をもらった。
私の農業もこの10年間、さすがに月よりも明るくはないが、自分色の花火で光を放ってきたような気がする。


今、闇夜の中の日本だが、子供たちが自分の殻を打ち破り、自分色の光を放って、明るく輝いてほしいね。